English:GruytersVicky(Q1585617): verschil tussen versies
Nieuwe pagina aangemaakt met 'Cultuur en natuur, heden en verleden: menselijke ingrepen vanuit verdwenen culturen worden door de natuur geabsorbeerd. De achtergelaten sporen uit het rijke verleden van deze interactie tussen bouwwerken en omliggend landschap vertellen een verhaal van culturele en natuurlijke symbiose, verstoring en aanpassing, van menselijke energie en natuurlijke oerkracht. Natuur staat voor groei, dynamiek en veranderlijkheid, eerder dan voor een vastomlijnd landschap. ...' |
k Ruettet heeft pagina English:Gruyters Vicky (Q1585617) hernoemd naar English:GruytersVicky(Q1585617) |
||
| (Een tussenliggende versie door dezelfde gebruiker niet weergegeven) | |||
| Regel 1: | Regel 1: | ||
Culture and nature, present and past: human interventions from vanished cultures are absorbed by nature. The remnants from the rich history of this interaction between structures and the surrounding landscape tell a story of cultural and natural symbiosis, disruption, and adaptation, of human energy and primal natural force. Nature represents growth, dynamism, and changeability, rather than a fixed landscape. |
|||
Cultuur en natuur, heden en verleden: menselijke ingrepen vanuit verdwenen culturen worden door de natuur geabsorbeerd. De achtergelaten sporen uit het rijke verleden van deze interactie tussen bouwwerken en omliggend landschap vertellen een verhaal van culturele en natuurlijke symbiose, verstoring en aanpassing, van menselijke energie en natuurlijke oerkracht. Natuur staat voor groei, dynamiek en veranderlijkheid, eerder dan voor een vastomlijnd landschap. |
|||
The series Borderhouses presents desolate modernist homes as temple ruins from a more recent past. These peculiar constructions reflect how humanity shaped its environment during a specific time, yet due to the passage of time, they begin to take on different forms. The separation between present and past is not as obvious yet. The houses stand as silent witnesses from the 1960s to the 1980s. Signs of human presence are still detectable, raising questions about the tragedy of this place: a story that is slowly but surely fading away. |
|||
De reeks Borderhouses toont desolate modernistische woningen als tempelruïnes uit een recenter verleden. Het zijn vreemde constructies waarmee de mens in een bepaalde tijdsperiode zijn omgeving vormgaf, maar door de impact van tijd andere vormen gaat aannemen. De scheiding tussen heden en verleden speelt nog niet mee. De huizen staan er nog als stille getuigen van de jaren ‘60-’80. Sporen van menselijke aanwezigheid zijn nog herkenbaar en roepen vragen op over de tragiek van deze plek: een verhaal dat traag maar zeker verdwijnt. |
|||
Huidige versie van 31 okt 2024 14:35
Culture and nature, present and past: human interventions from vanished cultures are absorbed by nature. The remnants from the rich history of this interaction between structures and the surrounding landscape tell a story of cultural and natural symbiosis, disruption, and adaptation, of human energy and primal natural force. Nature represents growth, dynamism, and changeability, rather than a fixed landscape.
The series Borderhouses presents desolate modernist homes as temple ruins from a more recent past. These peculiar constructions reflect how humanity shaped its environment during a specific time, yet due to the passage of time, they begin to take on different forms. The separation between present and past is not as obvious yet. The houses stand as silent witnesses from the 1960s to the 1980s. Signs of human presence are still detectable, raising questions about the tragedy of this place: a story that is slowly but surely fading away.
