Nederlands:Dominica Eyckmans (Q515958): verschil tussen versies

Uit Knowledge Graph Kunstenpunt
Ga naar:navigatie, zoeken
Verwijderde inhoud Toegevoegde inhoud
eerste upload
 
Geen bewerkingssamenvatting
 
Regel 1: Regel 1:
<p>Dominica speelt piano sinds haar 3de, een tijdje dwarsfluit, maar kiest als 17-jarige resoluut voor de altviool. Ze studeerde aan de conservatoria van Brussel (Erwin Schiffer en Th&eacute;r&egrave;se-Maire Gilissen), van Mons (klas van Yves Cortvrint, waar ze van 1995 tot 1999 ook lesgeefster was) en later bij Marjolein Dispa, Vladimir Mendelssohn en Paul De Clerck. Tegelijkertijd studeerde ze contrapunt en fuga (klas van Rapha&euml;l D&rsquo;Haene). Ze volgde zangles bij Jean F&uuml;rst, Solange Labb&eacute; en Nadine Bratman, en harp bij M&agrave;rta Sz&agrave;bo. Dominica is laureate van de &lsquo;Belgische Stichting Roeping&rsquo; (1995).</p><p><span style="text-align: center">Dominica gaat geen uitdagingen uit de weg en is daardoor van vele markten thuis in allerlei constellaties en stijlen, van klassiek tot experimenteel, jazz, wereldmuziek, improvisatie, &hellip; Ze speelt als free-lance altiste in orkesten, in allerlei ad hoc-kamermuziek-ensembles en legde zich vooral toe op het hedendaagse en experimenteel repertoire in meerdere gespecialiseerde ensembles. Als soliste bracht ze onder andere ettelijke Belgische creaties &eacute;n wereldcreaties o.a. van voor haar geschreven werken (van o.a. Pierre Bartholom&eacute;e, Denis Bosse, &hellip;).</span>&nbsp;</p><p><span style="text-align: center">Dominica combineert tijdens solistische performances steeds vaker altviool-stukken met harp-interventies, stem en klankschalen. Deze afwisseling tijdens een concert zorgt voor een bijzonder rijke klankervaring en uitgebreide expressiviteit. Improvisaties zijn daarbij steeds een belangrijk ingredi&euml;nt. Ze bespeelt een Keltische troubadour-harp 'Seraphin' van Pepe Weissgerber&nbsp;</span><a href="http://weissgerber-harfen.de/" target="_blank">http://weissgerber-harfen.de/</a><span style="text-align: center">&nbsp;en een Lyon&amp;Healy pedaalharp.</span>&nbsp;</p><p>&nbsp;</p>
<p>Dominica speelt piano sinds haar 3de, een tijdje dwarsfluit, maar kiest als 17-jarige resoluut voor de altviool. Ze studeerde aan de conservatoria van Brussel (Erwin Schiffer en Th&eacute;r&egrave;se-Maire Gilissen), van Mons (klas van Yves Cortvrint, waar ze van 1995 tot 1999 ook lesgeefster was) en later bij Marjolein Dispa, Vladimir Mendelssohn en Paul De Clerck. Tegelijkertijd studeerde ze contrapunt en fuga (klas van Rapha&euml;l D&rsquo;Haene). Ze volgde zangles bij Jean F&uuml;rst, Solange Labb&eacute; en Nadine Bratman, en harp bij M&agrave;rta Sz&agrave;bo. Dominica is laureate van de &lsquo;Belgische Stichting Roeping&rsquo; (1995).</p><p><span style="text-align: center">Dominica gaat geen uitdagingen uit de weg en is daardoor van vele markten thuis in allerlei constellaties en stijlen, van klassiek tot experimenteel, jazz, wereldmuziek, improvisatie, &hellip; Ze speelt als free-lance altiste in orkesten, in allerlei ad hoc-kamermuziek-ensembles en legde zich vooral toe op het hedendaagse en experimenteel repertoire in meerdere gespecialiseerde ensembles. Als soliste bracht ze onder andere ettelijke Belgische creaties &eacute;n wereldcreaties o.a. van voor haar geschreven werken (van o.a. Pierre Bartholom&eacute;e, Denis Bosse, &hellip;).</span>&nbsp;</p><p><span style="text-align: center">Dominica combineert tijdens solistische performances steeds vaker altviool-stukken met harp-interventies, stem en klankschalen. Deze afwisseling tijdens een concert zorgt voor een bijzonder rijke klankervaring en uitgebreide expressiviteit. Improvisaties zijn daarbij steeds een belangrijk ingredi&euml;nt. Ze bespeelt een Keltische troubadour-harp 'Seraphin' van Pepe Weissgerber</span> <span style="text-align: center">en een Lyon&amp;Healy pedaalharp.</span></p>

Huidige versie van 25 sep 2024 08:48

Dominica speelt piano sinds haar 3de, een tijdje dwarsfluit, maar kiest als 17-jarige resoluut voor de altviool. Ze studeerde aan de conservatoria van Brussel (Erwin Schiffer en Thérèse-Maire Gilissen), van Mons (klas van Yves Cortvrint, waar ze van 1995 tot 1999 ook lesgeefster was) en later bij Marjolein Dispa, Vladimir Mendelssohn en Paul De Clerck. Tegelijkertijd studeerde ze contrapunt en fuga (klas van Raphaël D’Haene). Ze volgde zangles bij Jean Fürst, Solange Labbé en Nadine Bratman, en harp bij Màrta Szàbo. Dominica is laureate van de ‘Belgische Stichting Roeping’ (1995).

Dominica gaat geen uitdagingen uit de weg en is daardoor van vele markten thuis in allerlei constellaties en stijlen, van klassiek tot experimenteel, jazz, wereldmuziek, improvisatie, … Ze speelt als free-lance altiste in orkesten, in allerlei ad hoc-kamermuziek-ensembles en legde zich vooral toe op het hedendaagse en experimenteel repertoire in meerdere gespecialiseerde ensembles. Als soliste bracht ze onder andere ettelijke Belgische creaties én wereldcreaties o.a. van voor haar geschreven werken (van o.a. Pierre Bartholomée, Denis Bosse, …). 

Dominica combineert tijdens solistische performances steeds vaker altviool-stukken met harp-interventies, stem en klankschalen. Deze afwisseling tijdens een concert zorgt voor een bijzonder rijke klankervaring en uitgebreide expressiviteit. Improvisaties zijn daarbij steeds een belangrijk ingrediënt. Ze bespeelt een Keltische troubadour-harp 'Seraphin' van Pepe Weissgerber en een Lyon&Healy pedaalharp.