Nederlands:Cultuurlab (Q162355): verschil tussen versies

Uit Knowledge Graph Kunstenpunt
Ga naar:navigatie, zoeken
Verwijderde inhoud Toegevoegde inhoud
eerste upload
 
Geen bewerkingssamenvatting
 
Regel 1: Regel 1:
Binnen het onderzoekscentrum IBBT-SMIT aan de Vrije Universiteit Brussel verenigen zich een aantal onderzoekers in de onderzoekscel Cultuurlab. Het onderzoek dat binnen deze cel wordt gedaan, bevindt zich op het snijvlak tussen cultuur en nieuwe media, of zogenaamde e-cultuur. Meerbepaald worden evoluties op het vlak van e-cultuurparticipatie, e-cultuuraanbod en e-cultuurbeleid gemeten, geëvalueerd en gecontextualiseerd. Daarbij worden ondermeer het bestaande aanbod en patronen van virtuele cultuurparticipatie in kaart gebracht en verklaard. Verder worden de mogelijkheden van hedendaagse toepassingen en ontwikkelingen (social software, 3D-omgevingen, games, ... ) doorgelicht voor de culturele sector.
None

<p>Binnen het onderzoekscentrum <a href="http://smit.vub.ac.be/" target="_blank">IBBT-SMIT</a> aan de <a href="http://www.vub.ac.be/" target="_blank">Vrije Universiteit Brussel </a>verenigen zich een aantal onderzoekers in de onderzoekscel <strong>Cultuurlab</strong>. Het onderzoek dat binnen deze cel wordt gedaan, bevindt zich op het snijvlak tussen cultuur en nieuwe media, of zogenaamde e-cultuur. Meerbepaald worden evoluties op het vlak van e-cultuurparticipatie, e-cultuuraanbod en e-cultuurbeleid gemeten, ge&euml;valueerd en gecontextualiseerd. Daarbij worden ondermeer het bestaande aanbod en patronen van virtuele cultuurparticipatie in kaart gebracht en verklaard. Verder worden de mogelijkheden van hedendaagse toepassingen en ontwikkelingen (social software, 3D-omgevingen, games, ... ) doorgelicht voor de culturele sector.</p>

Huidige versie van 19 sep 2024 11:17

Binnen het onderzoekscentrum IBBT-SMIT aan de Vrije Universiteit Brussel verenigen zich een aantal onderzoekers in de onderzoekscel Cultuurlab. Het onderzoek dat binnen deze cel wordt gedaan, bevindt zich op het snijvlak tussen cultuur en nieuwe media, of zogenaamde e-cultuur. Meerbepaald worden evoluties op het vlak van e-cultuurparticipatie, e-cultuuraanbod en e-cultuurbeleid gemeten, geëvalueerd en gecontextualiseerd. Daarbij worden ondermeer het bestaande aanbod en patronen van virtuele cultuurparticipatie in kaart gebracht en verklaard. Verder worden de mogelijkheden van hedendaagse toepassingen en ontwikkelingen (social software, 3D-omgevingen, games, ... ) doorgelicht voor de culturele sector.