Nederlands:Maya Verlaak (Q859222): verschil tussen versies
(eerste upload) |
Geen bewerkingssamenvatting |
||
Regel 1: | Regel 1: | ||
<p style="box-sizing: border-box; margin-top: 0px; margin-bottom: 1rem" class="Body"><span style="box-sizing: border-box">Maya Verlaak (Gent, 1990) is componist, performer, curator, gastspreker, onderzoeker en docent. Sinds September 2018 is zij docent compositie aan het Conservatorium van Amsterdam. Zij studeerde aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag bij </span><span style="box-sizing: border-box">Gilius Van Bergeijk, Diderik Haakma Wagenaar, Peter Adriaansz en Martijn Padding. In 2019 behaalde zij aan de Birmingham City University een doctoraat in de wijsbegeerte met haar dissertatie “Hexenhaus – a scrutinising compositional position”. </span><span style="box-sizing: border-box"> </span><span style="box-sizing: border-box">Naast haar creaties op eigen initiatief, schreef zij ook werk in opdracht van Transit Festival (BE), Ensemble Klang (NL), London Sinfonietta (UK), ACM ensemble (UK), ensemble x.y (UK), Another Timbre (UK), 840 series (UK), Music We’d Like to Hear (UK), Royal Birmingham Conservatoire Symphony Orchestra. Ook componeerde zij voor festivals zoals Dag in de Branding in Den Haag, Red Sofa Series in De Doelen (Rotterdam), Huddersfield Contemporary Music Festival en London Contemporary Music Festival.</span></p><p><span>In 2016 vroeg het Ulysses Network haar om werken te schrijven voor het International Ensemble Modern Academy (DE) en Divertimento Ensemble (IT). Maya wordt ook regelmatig gevraagd voor kleinere bezettingen en solowerk, bijvoorbeeld in samenwerking met de fluitiste Karin De Fleyt (BE).</span></p><p style="box-sizing: border-box; margin-top: 0px; margin-bottom: 1rem" class="Body"><span style="box-sizing: border-box">Verder is zij curator van | <p style="box-sizing: border-box; margin-top: 0px; margin-bottom: 1rem" class="Body"><span style="box-sizing: border-box">Maya Verlaak (Gent, 1990) is componist, performer, curator, gastspreker, onderzoeker en docent. Sinds September 2018 is zij docent compositie aan het Conservatorium van Amsterdam. Zij studeerde aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag bij </span><span style="box-sizing: border-box">Gilius Van Bergeijk, Diderik Haakma Wagenaar, Peter Adriaansz en Martijn Padding. In 2019 behaalde zij aan de Birmingham City University een doctoraat in de wijsbegeerte met haar dissertatie “Hexenhaus – a scrutinising compositional position”. </span><span style="box-sizing: border-box"> </span><span style="box-sizing: border-box">Naast haar creaties op eigen initiatief, schreef zij ook werk in opdracht van Transit Festival (BE), Ensemble Klang (NL), London Sinfonietta (UK), ACM ensemble (UK), ensemble x.y (UK), Another Timbre (UK), 840 series (UK), Music We’d Like to Hear (UK), Royal Birmingham Conservatoire Symphony Orchestra. Ook componeerde zij voor festivals zoals Dag in de Branding in Den Haag, Red Sofa Series in De Doelen (Rotterdam), Huddersfield Contemporary Music Festival en London Contemporary Music Festival.</span></p><p><span>In 2016 vroeg het Ulysses Network haar om werken te schrijven voor het International Ensemble Modern Academy (DE) en Divertimento Ensemble (IT). Maya wordt ook regelmatig gevraagd voor kleinere bezettingen en solowerk, bijvoorbeeld in samenwerking met de fluitiste Karin De Fleyt (BE).</span></p><p style="box-sizing: border-box; margin-top: 0px; margin-bottom: 1rem" class="Body"><span style="box-sizing: border-box">Verder is zij curator van Post-Paradise in Birmingham (UK), een concertprogramma voor jonge componisten. Sinds September 2017 wordt het financieel ondersteund door de Arts Council England. In die zin heeft zij ook andere projecten georganiseerd om het werk van jonge, hedendaagse componisten een plaats te geven en toegankelijk te maken voor het publiek. </span><span style="box-sizing: border-box">Maya is ook actief als podiumkunstenaar en organisator. Ze neemt regelmatig deel aan uitvoeringen van haar eigen werk en was medeoprichter en lid van het Acid Police Noise Ensemble, een kunstenaarscollectief dat zich profileerde met performance art. </span></p> |
Huidige versie van 25 sep 2024 om 09:31
Maya Verlaak (Gent, 1990) is componist, performer, curator, gastspreker, onderzoeker en docent. Sinds September 2018 is zij docent compositie aan het Conservatorium van Amsterdam. Zij studeerde aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag bij Gilius Van Bergeijk, Diderik Haakma Wagenaar, Peter Adriaansz en Martijn Padding. In 2019 behaalde zij aan de Birmingham City University een doctoraat in de wijsbegeerte met haar dissertatie “Hexenhaus – a scrutinising compositional position”. Naast haar creaties op eigen initiatief, schreef zij ook werk in opdracht van Transit Festival (BE), Ensemble Klang (NL), London Sinfonietta (UK), ACM ensemble (UK), ensemble x.y (UK), Another Timbre (UK), 840 series (UK), Music We’d Like to Hear (UK), Royal Birmingham Conservatoire Symphony Orchestra. Ook componeerde zij voor festivals zoals Dag in de Branding in Den Haag, Red Sofa Series in De Doelen (Rotterdam), Huddersfield Contemporary Music Festival en London Contemporary Music Festival.
In 2016 vroeg het Ulysses Network haar om werken te schrijven voor het International Ensemble Modern Academy (DE) en Divertimento Ensemble (IT). Maya wordt ook regelmatig gevraagd voor kleinere bezettingen en solowerk, bijvoorbeeld in samenwerking met de fluitiste Karin De Fleyt (BE).
Verder is zij curator van Post-Paradise in Birmingham (UK), een concertprogramma voor jonge componisten. Sinds September 2017 wordt het financieel ondersteund door de Arts Council England. In die zin heeft zij ook andere projecten georganiseerd om het werk van jonge, hedendaagse componisten een plaats te geven en toegankelijk te maken voor het publiek. Maya is ook actief als podiumkunstenaar en organisator. Ze neemt regelmatig deel aan uitvoeringen van haar eigen werk en was medeoprichter en lid van het Acid Police Noise Ensemble, een kunstenaarscollectief dat zich profileerde met performance art.