Nederlands:Kunstenloket (Q169390): verschil tussen versies

Uit Knowledge Graph Kunstenpunt
Ga naar:navigatie, zoeken
(eerste upload)
 
Geen bewerkingssamenvatting
 
Regel 1: Regel 1:
None
Kunstenloket vzw: nog steeds hét aanspreekpunt voor kunstenaars en creatieven!


<p>Kunstenloket vzw: nog steeds h&eacute;t aanspreekpunt voor kunstenaars en creatieven!</p>
Het Kunstenloket geeft zakelijk en juridisch advies aan kunstenaars en creatieven.
<p><strong>Het Kunstenloket geeft zakelijk en juridisch advies aan kunstenaars en creatieven.</strong><strong><br /> <strong>Je kan bij ons terecht met vragen over: juridische aspecten, marketing, rechtspersonen, financi&euml;n, fiscaliteit, strategisch plannen, enzovoort.</strong></strong></p>
 
<p><strong>1. Telefonisch advies (op afspraak)</strong><strong><br /> </strong>Twee namiddagen per week beantwoordt een consulent uw meest concrete en dringende vraag.&nbsp;Je mailt of belt best op voorhand uw vraag door.<br /> <strong>2. Consultatie (op afspraak)</strong><strong><br /> </strong>Gedurende 3 dagen per week kunnen kunstenaars en creatieven terecht bij een consulent.<br /> De consultaties vinden afwisselend plaats in Brussel, Gent en Antwerpen.<br /> Een consultatie via Skype behoort ook tot de mogelijkheden.</p>
Je kan bij ons terecht met vragen over: juridische aspecten, marketing, rechtspersonen, financiën, fiscaliteit, strategisch plannen, enzovoort.
<p>Een afspraak maak je via 'contact' op <a href="http://mail.statik.be/t/r/l/yhkutul/khtljktht/h">onze website</a>, via <a href="mailto:info@kunstenloket.be">info@kunstenloket.be</a> of telefonisch op 02/2040800.<br /> (Gelieve in elke communicatie steeds duidelijk een telefoonnummer en e-mail adres te vermelden.)<br /> <br /></p>
 
<p>&nbsp;</p>
1. Telefonisch advies (op afspraak)
<p>Het Kunstenloket werd in 2004 opgericht op initiatief van de sociale partners en de steunpunten actief in de artistieke sector. De Vlaamse Gemeenschap subsidieerde van meet af aan de v.z.w.</p>
 
<p>De kerntaken van het Kunstenloket zijn:</p>
Twee namiddagen per week beantwoordt een consulent uw meest concrete en dringende vraag. Je mailt of belt best op voorhand uw vraag door.
<p>informatieverstrekking en eerstelijnshulp inzake de <a href="http://62.213.195.52/kunstenloket/view/nl/43216">juridische</a> en zakelijke aspecten van de artistieke activiteit begeleiding en opvolging van de implementatie van het nieuw sociaal statuut van de kunstenaar gegevensverzameling analyses en beleidsvoorbereidende adviezen inzake tewerkstellings-, opleidings- en vormingsbeleid in de artistieke sector co&ouml;rdinatie van de verruiming van het sociaal overleg in de artistieke sector organiseren en stimuleren van <a href="http://62.213.195.52/kunstenloket/view/nl/41182">vormings- en opleidingsprojecten</a> om een betere aansluiting tussen onderwijs en arbeidsmarkt te cre&euml;ren, duurzaam zelfstandig ondernemerschap te bevorderen en de cultuur van levenslang leren en competentiemanagement te stimuleren.</p>
 
<!-- STOP:FS:/templates/resources/be/smartlounge/cms/compositepage/RichTextPagePart/view.vm  --><!-- START:FS:/templates/resources/be/smartlounge/cms/compositepage/RichTextPagePart/view.vm  -->
2. Consultatie (op afspraak)
<p>In het Kunstenloket houden we de vinger aan de pols van de dagelijkse artistieke praktijk en de juridische, administratieve, zakelijke problemen waarmee zowel scheppende als uitvoerende kunstenaars worden geconfronteerd. Gegevens over de tewerkstelling worden op een systematische wijze verzameld. <br />Het laat ons toe&nbsp; evoluties en knelpunten inzake de artistieke beroepspraktijk in te kaart brengen, te analyseren, behoeften te detecteren en beleidsadviezen te&nbsp;formuleren.</p>
 
<p>Het Kunstenloket is het aanspreekpunt voor de ganse artistieke sector. De toegang is laagdrempelig en de informatie is objectief en neutraal.<br />We volgen evoluties op in materies zoals: het sociaal statuut van de kunstenaar, fiscaliteit, vzw-wetgeving, auteursrechten, verblijfsrecht, contracten en management, ... Hierbij wordt gezocht naar een pragmatische benadering met oog voor implicatie in de dagelijkse praktijk. Een goede interactie met andere actoren (verschillende overheden, steunpunten, belangenverenigingen, &hellip;) en een permanente vorming van de medewerkers, zorgt er voor dat de verstrekte informatie degelijk en up-to-date is.</p>
Gedurende 3 dagen per week kunnen kunstenaars en creatieven terecht bij een consulent.
<p>Het Kunstenloket co&ouml;rdineert de verruiming van het sociaal overleg in de artistieke sector door o.m. een gestructureerde dialoog op te zetten tussen de sociale partners van de diverse paritaire comit&eacute;s actief in de sector.</p>
 
<p>Als informatie- en adviesplatform organiseert het Kunstenloket (zelf en in samenwerking met experten) <a href="http://62.213.195.52/kunstenloket/view/nl/41182">info- en vormingssessies</a> inzake de juridische, zakelijke en administratieve aspecten van de artistieke praktijk.</p>
De consultaties vinden afwisselend plaats in Brussel, Gent en Antwerpen.
<p><br />De informatie over <a href="http://62.213.195.52/kunstenloket/view/nl/43216">juridische</a> en zakelijke aangelegenheden en over de activiteiten van het Kunstenloket, vind je op de website.</p>
 
<!-- STOP:FS:/templates/resources/be/smartlounge/cms/compositepage/RichTextPagePart/view.vm  -->
Een consultatie via Skype behoort ook tot de mogelijkheden.
 
Een afspraak maak je via 'contact' op onze website, via info@kunstenloket.be of telefonisch op 02/2040800.
 
(Gelieve in elke communicatie steeds duidelijk een telefoonnummer en e-mail adres te vermelden.)
 
 
Het Kunstenloket werd in 2004 opgericht op initiatief van de sociale partners en de steunpunten actief in de artistieke sector. De Vlaamse Gemeenschap subsidieerde van meet af aan de v.z.w.
 
De kerntaken van het Kunstenloket zijn:
 
informatieverstrekking en eerstelijnshulp inzake de juridische en zakelijke aspecten van de artistieke activiteit begeleiding en opvolging van de implementatie van het nieuw sociaal statuut van de kunstenaar gegevensverzameling analyses en beleidsvoorbereidende adviezen inzake tewerkstellings-, opleidings- en vormingsbeleid in de artistieke sector coördinatie van de verruiming van het sociaal overleg in de artistieke sector organiseren en stimuleren van vormings- en opleidingsprojecten om een betere aansluiting tussen onderwijs en arbeidsmarkt te creëren, duurzaam zelfstandig ondernemerschap te bevorderen en de cultuur van levenslang leren en competentiemanagement te stimuleren.
 
 
 
In het Kunstenloket houden we de vinger aan de pols van de dagelijkse artistieke praktijk en de juridische, administratieve, zakelijke problemen waarmee zowel scheppende als uitvoerende kunstenaars worden geconfronteerd. Gegevens over de tewerkstelling worden op een systematische wijze verzameld.
 
Het laat ons toe  evoluties en knelpunten inzake de artistieke beroepspraktijk in te kaart brengen, te analyseren, behoeften te detecteren en beleidsadviezen te formuleren.
 
Het Kunstenloket is het aanspreekpunt voor de ganse artistieke sector. De toegang is laagdrempelig en de informatie is objectief en neutraal.
 
We volgen evoluties op in materies zoals: het sociaal statuut van de kunstenaar, fiscaliteit, vzw-wetgeving, auteursrechten, verblijfsrecht, contracten en management, ... Hierbij wordt gezocht naar een pragmatische benadering met oog voor implicatie in de dagelijkse praktijk. Een goede interactie met andere actoren (verschillende overheden, steunpunten, belangenverenigingen, ) en een permanente vorming van de medewerkers, zorgt er voor dat de verstrekte informatie degelijk en up-to-date is.
 
Het Kunstenloket coördineert de verruiming van het sociaal overleg in de artistieke sector door o.m. een gestructureerde dialoog op te zetten tussen de sociale partners van de diverse paritaire comités actief in de sector.
 
Als informatie- en adviesplatform organiseert het Kunstenloket (zelf en in samenwerking met experten) info- en vormingssessies inzake de juridische, zakelijke en administratieve aspecten van de artistieke praktijk.
 
De informatie over juridische en zakelijke aangelegenheden en over de activiteiten van het Kunstenloket, vind je op de website.

Huidige versie van 19 sep 2024 om 11:19

Kunstenloket vzw: nog steeds hét aanspreekpunt voor kunstenaars en creatieven!

Het Kunstenloket geeft zakelijk en juridisch advies aan kunstenaars en creatieven.

Je kan bij ons terecht met vragen over: juridische aspecten, marketing, rechtspersonen, financiën, fiscaliteit, strategisch plannen, enzovoort.

1. Telefonisch advies (op afspraak)

Twee namiddagen per week beantwoordt een consulent uw meest concrete en dringende vraag. Je mailt of belt best op voorhand uw vraag door.

2. Consultatie (op afspraak)

Gedurende 3 dagen per week kunnen kunstenaars en creatieven terecht bij een consulent.

De consultaties vinden afwisselend plaats in Brussel, Gent en Antwerpen.

Een consultatie via Skype behoort ook tot de mogelijkheden.

Een afspraak maak je via 'contact' op onze website, via info@kunstenloket.be of telefonisch op 02/2040800.

(Gelieve in elke communicatie steeds duidelijk een telefoonnummer en e-mail adres te vermelden.)


Het Kunstenloket werd in 2004 opgericht op initiatief van de sociale partners en de steunpunten actief in de artistieke sector. De Vlaamse Gemeenschap subsidieerde van meet af aan de v.z.w.

De kerntaken van het Kunstenloket zijn:

informatieverstrekking en eerstelijnshulp inzake de juridische en zakelijke aspecten van de artistieke activiteit begeleiding en opvolging van de implementatie van het nieuw sociaal statuut van de kunstenaar gegevensverzameling analyses en beleidsvoorbereidende adviezen inzake tewerkstellings-, opleidings- en vormingsbeleid in de artistieke sector coördinatie van de verruiming van het sociaal overleg in de artistieke sector organiseren en stimuleren van vormings- en opleidingsprojecten om een betere aansluiting tussen onderwijs en arbeidsmarkt te creëren, duurzaam zelfstandig ondernemerschap te bevorderen en de cultuur van levenslang leren en competentiemanagement te stimuleren.

 

In het Kunstenloket houden we de vinger aan de pols van de dagelijkse artistieke praktijk en de juridische, administratieve, zakelijke problemen waarmee zowel scheppende als uitvoerende kunstenaars worden geconfronteerd. Gegevens over de tewerkstelling worden op een systematische wijze verzameld.

Het laat ons toe  evoluties en knelpunten inzake de artistieke beroepspraktijk in te kaart brengen, te analyseren, behoeften te detecteren en beleidsadviezen te formuleren.

Het Kunstenloket is het aanspreekpunt voor de ganse artistieke sector. De toegang is laagdrempelig en de informatie is objectief en neutraal.

We volgen evoluties op in materies zoals: het sociaal statuut van de kunstenaar, fiscaliteit, vzw-wetgeving, auteursrechten, verblijfsrecht, contracten en management, ... Hierbij wordt gezocht naar een pragmatische benadering met oog voor implicatie in de dagelijkse praktijk. Een goede interactie met andere actoren (verschillende overheden, steunpunten, belangenverenigingen, …) en een permanente vorming van de medewerkers, zorgt er voor dat de verstrekte informatie degelijk en up-to-date is.

Het Kunstenloket coördineert de verruiming van het sociaal overleg in de artistieke sector door o.m. een gestructureerde dialoog op te zetten tussen de sociale partners van de diverse paritaire comités actief in de sector.

Als informatie- en adviesplatform organiseert het Kunstenloket (zelf en in samenwerking met experten) info- en vormingssessies inzake de juridische, zakelijke en administratieve aspecten van de artistieke praktijk.

De informatie over juridische en zakelijke aangelegenheden en over de activiteiten van het Kunstenloket, vind je op de website.