Nederlands:Wendy Van Wynsberghe (Q157459): verschil tussen versies

Uit Knowledge Graph Kunstenpunt
Ga naar:navigatie, zoeken
(eerste upload)
 
Geen bewerkingssamenvatting
 
Regel 1: Regel 1:
<p>Wendy Van Wynsberghe heeft Brussel gekozen als (uitvals)basis. Ze studeerde Germaanse Talen, literatuur en linguistiek (N-E) in Antwerpen (1999), bijkomende opleidingen in radioproductie, Electro-akoustistische muziekcompositie (1 jaar), ze blijft&nbsp;deeltijds autodidact (onder andere in physical computing en eTextiles).<br />
<p>Wendy Van Wynsberghe heeft Brussel gekozen als (uitvals)basis. Ze studeerde Germaanse Talen, literatuur en linguistiek (N-E) in Antwerpen (1999), bijkomende opleidingen in radioproductie, Electro-akoustistische muziekcompositie (1 jaar), ze blijft deeltijds autodidact (onder andere in physical computing en eTextiles).</p>In St-Lukas, Erg, Hisk, Vub, Ulb, La Cambre, Arts 2 gaf ze gastcolleges.
In St-Lukas, Erg, Hisk, Vub, Ulb, La Cambre, Arts 2 gaf ze gastcolleges.<br />
Als lid van Kunstenwerkplaats <a href="http://www.constantvzw.org">Constant vzw</a>&nbsp;organiseerde ze onder andere de <a href="http://www.ellentriek.net">Ellentriek workshops</a> rond open hardware en <a href="http://capacitor.constantvzw.org">het je eigen&nbsp;maken van machines</a>.&nbsp;<br />
Ze maakt deel uit van de Domestic Science Club (Gosie Vervloessem &amp; Naomi Kerkhove) die performances doen onder de noemer Big Fat&nbsp;Failed Beginnings.<br />
In haar eigen praktijk onderzoekt ze het onzichtbare en onhoorbare. Ze probeert deze lagen van efemere of stille perceptie te vertragen of hoor/voel/waarneembaar te maken.&nbsp;<br />
Dit gaat van protocollen, tot golven tot natuurelementen en fenomenen en gaat gepaard met zelfgemaakte electronica en eTextiles of&nbsp;krijgt vorm in performances, workshops, lezingen en&nbsp;(interactieve) installaties.<br />
Ze is fervent vrije software gebruiker, onder andere omdat digitaal gereedschap niet neutraal is en Floss (Free Libre Open Source Software) je dichter bij je tools brengt. Op haar werk staat de <a href="http://artlibre.org/">Free Art License</a>.&nbsp;<br />
&nbsp;</p>


None
Als lid van Kunstenwerkplaats Constant vzw organiseerde ze onder andere de Ellentriek workshops rond open hardware en het je eigen maken van machines.
 
Ze maakt deel uit van de Domestic Science Club (Gosie Vervloessem & Naomi Kerkhove) die performances doen onder de noemer Big Fat Failed Beginnings.
 
In haar eigen praktijk onderzoekt ze het onzichtbare en onhoorbare. Ze probeert deze lagen van efemere of stille perceptie te vertragen of hoor/voel/waarneembaar te maken.
 
Dit gaat van protocollen, tot golven tot natuurelementen en fenomenen en gaat gepaard met zelfgemaakte electronica en eTextiles of krijgt vorm in performances, workshops, lezingen en (interactieve) installaties.
 
Ze is fervent vrije software gebruiker, onder andere omdat digitaal gereedschap niet neutraal is en Floss (Free Libre Open Source Software) je dichter bij je tools brengt. Op haar werk staat de Free Art License.

Huidige versie van 19 sep 2024 om 09:36

Wendy Van Wynsberghe heeft Brussel gekozen als (uitvals)basis. Ze studeerde Germaanse Talen, literatuur en linguistiek (N-E) in Antwerpen (1999), bijkomende opleidingen in radioproductie, Electro-akoustistische muziekcompositie (1 jaar), ze blijft deeltijds autodidact (onder andere in physical computing en eTextiles).

In St-Lukas, Erg, Hisk, Vub, Ulb, La Cambre, Arts 2 gaf ze gastcolleges.

Als lid van Kunstenwerkplaats Constant vzw organiseerde ze onder andere de Ellentriek workshops rond open hardware en het je eigen maken van machines.

Ze maakt deel uit van de Domestic Science Club (Gosie Vervloessem & Naomi Kerkhove) die performances doen onder de noemer Big Fat Failed Beginnings.

In haar eigen praktijk onderzoekt ze het onzichtbare en onhoorbare. Ze probeert deze lagen van efemere of stille perceptie te vertragen of hoor/voel/waarneembaar te maken.

Dit gaat van protocollen, tot golven tot natuurelementen en fenomenen en gaat gepaard met zelfgemaakte electronica en eTextiles of krijgt vorm in performances, workshops, lezingen en (interactieve) installaties.

Ze is fervent vrije software gebruiker, onder andere omdat digitaal gereedschap niet neutraal is en Floss (Free Libre Open Source Software) je dichter bij je tools brengt. Op haar werk staat de Free Art License.